Ku Zwycięstwu

„Ku Zwycięstwu” to projekt gry komputerowej, opierający się na technologii 2d tworzony na silniku Construct 2. To przygodowa gra akcji o rysunkowej oprawie graficznej, w której będą znajdować się zarówno elementy zręcznościowe, jak i przygodowe, zależne od danego etapu gry. Tytuł ten przeznaczony jest dla szerokiego grona odbiorców – choć kierowany głównie dla graczy w wieku od 12 do 20 lat interesujących się grami niezależnymi oraz szeroko rozumianą historią.  Celem gry od strony rozgrywki jest przeprowadzenie postaci głównego bohatera przez szereg wydarzeń historycznych, podczas których gracz będzie musiał poradzić sobie z zagadkami logicznymi, a także będzie toczył rozmowy z postaciami historycznymi oraz stawiał czoła wyzwaniom zręcznościowym. Projekt ma na celu popularyzowanie historii wśród młodzieży, a przy tym ukazanie, że wydarzenia historyczne mogą zostać przedstawione za pomocą nowoczesnych form
przekazu, którymi są gry komputerowe.

Fabuła gry zostanie osadzona na przełomie XIX oraz XX wieku. Tytuł ma zaprezentować odbiorcy wydarzenia, które doprowadzą do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborach pruskimi austriackim w
tym Kórnika i Zakopanego) podczas I wojny światowej oraz w powstaniu wielkopolskim, a także rola oddziałów kórnickich w działaniach powstańczych. Początek historii zostanie osadzony w Zakopanem podczas słynnego procesu, który toczył się o ziemie dziś bliskie sercu każdego Polaka, wtedy zagrożone włączeniem do Węgier, a leżące wokół Morskiego Oka i Czarnego Stawu. Na tle tych wydarzeń ofiarą śmiertelną przypadkowej potyczki w górach stanie się ojciec głównego bohatera. Wydarzenie to spowoduje, że od wczesnego dzieciństwa zacznie w nim wzrastać chęć walki z zaborcami, a przy tym uczucie miłości do ojczyzny i nadzieja na wyzwolenie jej spod ich panowania. Tuż przed wybuchem I wojny światowej uda się wraz z rodziną Zamoyskich do Paryża. Przebywając we Francji, wstąpi do Błękitnej Armii Józefa Hallera.

Gra stworzona została przez HEJKA Studio – grupę studentów Wydziału Historii UAM pod merytoryczną opieką dr Magdaleny Biniaś – Szkopek.

Fundacja Zakłady Kórnickie wspólnie z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzki w Poznaniu sfinansowały grę ze środków własnych i dofinansowania z programu Niepodległa.

Gra jest do pobrania całkowicie bezpłatnie ze strony Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu:

https://www.poznan.uw.gov.pl/zwyciestwo/ku-zwyciestwu

Zapraszamy również na stronę poświęconą grze:
http://kuzwyciestwu.pl/